Mina Hästar

Jag tänkte bara skriva lite kort om mina hästar.


Liandor Heart Breaker
(Lenni)

Lenni är en valck född 1997 efter Cairo 869-  Alabi. Imp från Danmark
 Lenni kom till Sverige 2005. I Sverige har han tävlat till och med 1,30 hoppning med Lotta Lindgren, men sen vi köpte Lenni hösten 2008 så har jag tävlat 1,25 hoppning och Lätt A:6. Mina mål med Lenni är att innan hösten 2009 starta 1,30 och att sedan 2010 kvala 1,40 hoppning för att sedan få rida Junior SM. Jag vill även kunna rida Msv dressyr 2010

Hopp träning på Skästa Gård för Louise Haaga


Dressyr tävling i Strängnäs
På Dressyr tävling i Strängnäs'


Nikita

Nikita är ett sto född 1989 efter Martini- Lambert.
Har tävlat 1,40 hoppning och St George dressyr med Carina Axling. Jag har endast tävlat 1,20 hoppning med henne. Jag har inga mål med henne då hon nu är så gammal för att gå de lite högre klasserna.

Hopp tävling på Vilsta Ridskola i Eskilstuna



Star Dust
(Starre)

Starre är en D ponny valck född 1996 med okänd  härstamning imp från Irland.
Har tävlat Lätt A hoppning och Lätt A dressyr.
Starre kommer att under hösten att delta i Ponny  Elitallsvenskan i dressyr för Eskilstunaortens RF.

Dressyr tävling på Strömsholm


Dressyr tävling i Flen


Hemma på Gården har vi även hästarna:

Halvblods valcken Sacha

Shetlandsbponnyn Skrållan


och

B-ponnyn Navajo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0